Yeni karakterlerin yanı sıra eski dostlarımız Simpsonlar ile Karınca Z’yi de sizlerle buluşturacak olan bu sıradışı bilgisayar-animasyon filmi, hiçbir zaman yaşamadığınız bir üç boyut deneyimi sunuyor! Karakterlerin sinema perdesinden dışarı fırlayıp gerçek boyutta izleyicilerle buluştuğu, üç boyutlu “Sanal Dünyada Yolculuk” mucizesini kaçırmayın! “Filmin başlangıç noktası inişli çıkışlı bir süreçti.” diye açıklıyor Hugh Murray. Optiklerin fiziği, imaj analizi gibi alanlardaki derin altyapısı ve cutting-edge bilgisayar yazılımında gelişip tecrübe kazanmasıyla Murray, geçen yıllar içinde IMAX ekibinin önemli üyelerinden biri olmuştu. Walt Disney Pictures ve Pixar Animasyon Stüdyoları 1995’de Toy Story’yi yaptıklarında tamamen geliştirilmi ş karakterler ve bilgisayar animasyonlarıyla hazırlanmış ilk uzun metrajlı filmi yaratmışlardı. Murray, bu tarz filmlerin IMAX 3 boyut teknolojisi kullanımıyla yeniden biçimlendirilebileceğini hemen fark etmiş ve bilgisayar animasyonu filmlerin yeniden yaratılması için Imax Başkan Yardımcıları Brad Wechsler ve Richard Gelfond ile görüşmelere başlamıştı. 1997’de bu büyük tekniğin nasıl göründüğünü anlayabilmek için bir konsept deneme filmi yaratmaya karar verdiler. “Hugh, Vancouver’daki Mainframe Entertainmet ve Toronto’daki Core Digital’de bazı basit testleri yapmaya başlamıştı.” diyor Steve Hoban. Hugh, kameranın konumu, uzun format film için önceden yaratılmış bölümlere mercek seçimi ve 3 boyutlu IMAX sunumu için sağ göz-sol göz lensleri üzerinde çalışıyordu. “İnsanların test sonuçları karşısında soluğu kesilmişti.” diyor Murray. Brad Wechsler, en iyi bilgisayar animasyonunu elde etme ve bunları eğlendirici şekilde bir araya getirerek, 3 boyutlu IMAX filmlerinin gücünün kanıtlanması gerektiğine inanıyordu. “Film parçalarını seçmedeki kriterimiz estetik ve pratiklikti. Parçaları seçerken hoşlandıklarımıza bakıyor ve bunlardan IMAX 3 boyut teknolojisi ile gösterildiğinde en güzel görünenleri seçiyorduk. Bir çok 3 boyutlu film ile iç içe oldum ve 3 boyutlu eğlence için gerekli olan öğeleri çok iyi anlayabiliyorum. Bu öğelerden ilki 3 boyutlu film karelerinin derinlik hissini iyi biçimde vermesidir.” diye anlatıyor Murray ve ekliyor: “Film yapımındaki bir diğer öğe de kamera hareketlerinin 3 boyutlu ortamda en iyi göründüğü karelerin seçilmesidir.” Yapımcı Steve Hoban ve Hugh Murray, Spin Entertainment ile orijinal materyalin parçalarından filmin anlatıcı karakteri Phig’i ve filmin tamamında hakim olan 3 boyutlu ortamı yarattılar. “3 boyutlu Sanal Dünyada Yolculuk filminin galeri ortamı, dev bir saat düzeneği yap bozuna benziyordu.” diye açıklıyor direktör Colin Davies. “Phig boşluğa doğru hareket ettiğinde, zemin onu karşılamak için tasarlanıyordu. Bir karede karakterlerden biri duvara hızla vuruyor ve Phig çarpıp geriye boşluğa düşüyor. Biz, storyboard çalışması sırasında yapıştırma ve sahneleme işlemlerini yaparken bu mekanı değiştirme imkanımız olduğunu fark ettik ve bu sahneyi Phig’in tehlikeli ve dinamik hareketlerinin olduğu bir sahneye çevirdik. Boşluğa doğru düştü ve etraftaki bazı yerlere tutunmaya çalıştı. O düşerken, tutunma ve bir şeyleri yakalamaya çalışırken izleyici de onunla ve onun arkasından düşüyordu. Filmin en heyecan verici sahnesiydi!”
Sanal Dünyada Yolculuk (CyberWorld) Resimleri ve Videoları
Sanal Dünyada Yolculuk
Kadro:
Yönetmen: Brummbaer
Senaryo: Charlie Rubin , Hugh Murray
Yapımcı:
Müzik:
Görüntü Yönetmeni:
Tür: Animasyon, Kısa
Ülke: ABD
Vizyona Giriş Tarihi:
0 yorum:
Yorum Gönder