RSS
En yeni en güncenl en popöler en güzel sinema filmlerini bu sitede bulabilir hakkında ön bilgi edine bilir resimlerine bakıp fragmlarını izleye bilirsiniz.SinemaDB sinema film arşivi

Yılmayan Adam


Yılmayan Adam
‘Dead Ringer’ (1964) için yapılan “Maggie’s Murder” (André Previn). ‘Fırtına öncesi sessizlik’te kasabalıların konuşması. “İşittin mi kumandana bir telgraf gelmiş.” “Kimden?” “İdama mahkûm edilen üç kişi var ya Onlar kaçmış. ‘Buraya gelir’ diyorlar.” “Kumandan ne yapar acaba?” ‘High Noon’un (1952) neredeyse bire bir Yeşilçam uyarlaması. ‘The Morgue’ (1964) (Previn) ve ‘Goldfinger’daki (1964) ‘Teasing The Korean’ (John Barry). Gece yarısı dört kardeş. Deli Mustafa, Sivri, Kör ve adını öğrenemeyeceğimiz en gençleri. Tahsin Ağa’nın ailesini ‘toptan temizlemeye gelmişler’. Aralarındaki kan davası için buldukları çözüm bu. Yaşlı adamın yalvarıp yakarması boşuna. Torunu bile acımasızca kurşunlanır. ‘Yılanın başı küçükken ezilir’miş. ‘The Dog Attacs’ (1964) (Previn). “Kımıldamayın! Sarıldınız.” Tam toparlanıp gidecekken Jandarma Kumandanı Yüzbaşı Osman’ın gür sesi ile yolun, şimdilik, sonuna gelmişler. Küçük kardeş silahına davranınca öldürülür. Mustafa’nın bakışları intikam dolu. “Kardeşimi vurdun. Bunu unutma Kumandan Bey. Kendini ölüme mahkûm ediyorsun. Bir kan davası bitmişti. Şimdi bir yenisi başlıyor.” ‘Main Title Dead Ringer’ (1964) (Previn). Aylar sonra. Jenerikteki melodi ile Sarşehir. ‘Çiftlik basan üç kardeş’ idama mahkûm olmuş ve olay neredeyse unutulmuş. [Hollywood çevrimi ‘Uzak Batı’daki Hadleyville kasabasında geçiyor. Frank Miller cinayet suçuyla kuzeyde bir hapishaneye gönderilir. Kendisini yakalayan Şerif Will Kane’i öldürmeye yemin etmiş.] O gün Osman için çok önemli. İstifa etmiş ve saat ikide Selma ile evlenecek. Yeni kumandan 6 Treniyle geldikten sonra da kasabadan ayrılacaklar. Kahvedeki sohbette bu mutlu olayı ‘teferruatı’ ile öğreniyoruz. “Karısının çiftliği varmış. Oraya çekilecekmiş.” “Ben bilirim Deregündüzlü Çiftliği’ni. Ben diyeyim bizim Eski Bağlar’a kadar siz deyin Karıştıran Sapağı’na kadar.” “Babasıyla erkek kardeşini kan davasında öldürdüler. O da kalktı çiftliği yarıcıya verip Sami Beylerin yanına geldi anasıyla.” “Kızın annesi de ölünce hiç kimsesiz kaldı. Sami Bey yaptı bizim kumandana fukarayı.” Selma ‘silahla oynayan bir adamla evlenmemeye yeminliydi’. Müstakbel eşinden mesleğini bırakmasını ister. Osman da zaten kararlıymış; “Mecburi hizmetin dolmasını bekliyordum. Sinirlerim de bozuktu. Sen de isteyince ayrılmak güç olmadı.” [High Noon’da Şerif Kane, Amy Fowles ile evleniyor. Babası ve kardeşi bir çatışmada öldürüldüğü için genç kadın dini yönden Quaker (Pasifist) olmuş. Silahlı koca istemiyor. Kane, bu nedenle ‘yıldızını çıkarır’. Artık karısının uzak bir yerdeki dükkânında çalışacak.] Kumandanı kasabada sevmeyen yok.”Erkek adam” ve “Öl dediğin yerde ölürüm alimallah” diye sırtı sıvazlanıyor. Yere göğe koyamıyorlar. Ancak o gün ‘mera yüzünden’ Aşağı ve Yukarısevindik köyleri arasında bıçaklı baltalı kavga çıkar. ‘Vukuat sırasında’ Ali ölmüş, Şevket de komadaymış. Elebaşları Uzun Ömer’di ama “Kabahatim yok” falan diyerek paçayı kurtarır. Sorun bu kadar da değil. İki at arabası dolu Aşağısevindikli, Yukarısını basmaya kalkar. Jandarmalar iki köyü sakinleştirmeye çalışıyor. Kumandanlıkta Osman’dan başka kimse kalmamış. Sami Bey “Olur şanssızlık değil, olur edepsizlik değil. Tam nikâh günü bu kavganın yeri miydi” diye söyleniyor. Sarı Yapıncak’ın randevuevinde çalışan Benli düşünceliydi. Önce Kumandan ve sonra da ‘üç kardeşlerin büyüğü’ Mustafa ile dost hayatı yaşamış. [Amerikan çevrimindeki Helen Ramirez daha ‘hızlı’. Kane ve Frank Miller’dan sonra şimdi Şerif Yardımcısı Harvey Pell ile beraber.] ‘The Bible: In The Begining…’deki (1966) (Toshiro Mayuzumi) ‘Theme From The Bible’. İmzalar atılıyor. Kasabalıların neredeyse tümü orada. ‘Cain And Abel’ (1966) (Mayuzumi). Benli’nin nikâh salonuna girmesi bu melodi (3.08-3.18) ve Osman ile göz göze gelişi (2.25-2.42) ile. Bir olay çıkaracak diye düşündük ama öyle olmadı. Tebrik edip gidiyor. ‘Tower Of Babel’ (1966) (Mayuzumi). Asıl sıkıntı, gelen bir telgraf ile başlar. Üç kardeş hapisten kaçmış. İntikam için gelmeleri ‘muhtemelmiş’. [High Noon’da hapisten kaçma yok. Frank Miller, nasıl olduysa, affedilmiş. Trenle geliyormuş. Kardeşi Ben Miller ve arkadaşları Jim Pierce ile Jack Colby O’nu kasabada bekliyorlar.] Uzun Ömer ‘durumdan vazife çıkarıp’ telgraf tellerini keser. Artık kumandanlığın ve istasyonun dışarısı ile iletişimi kalmamış. Bu sırada ‘Üç Kardeş’ marşandizde Osman’ı nasıl öldüreceklerini tartışıyorlar. Sivri’nin seçimi sustalı, Mustafa ve Kör’ün ise tabanca. Sonra da ‘doğru hududa’ gideceklermiş. Telgraf kasabada büyük bir korku ve değişime neden olur. Herkes karısını alıp gitmesinin ‘en akıllıca iş olduğunu’ söylüyor. 161653 plakalı Willys jip ile uzaklaşırlarken kafasında ‘korkak, kaçıyorsun’ sözcükleri yankılanıyordu. Arkasından söylenmedik kalmaz; “Ne ödlek adammış be. Korktu fukara Osman. Allah bilir ya ben burada kumandan olacağım o üç kardeş benim ölümü çıkarırdı kumandanlık binasından.” ‘Police Is Waiting’ (1964) (Previn). Selma kocasındaki huzursuzluğu anlamış çiftlikten ve gelecek mutlu günlerden söz ediyor. Oysa Osman başka havada; “Ya çocuklarımız olursa, bir gün bu kaçışımı öğrenmeyecekler mi sanıyorsun? Bana ne derler?” Sonuçta tozu dumana katarak döndüklerinde kasaba bildikleri kasaba değildi. Komutan artık yalnız. Kimse yardımcı olmak istemiyor. ‘Aslan, sırtlan’ diyenleri aradınsa bul. En şaşırtıcısı da Sami’nin davranışı. Osman’a yardım etmek bir yana “Bana görünmesin de kime görünürse görünsün” diyerek ortadan kaybolmuş. “Edie’s Theme” (0.40-2.20) ve “Maggie’s Murder” (1.38-1.50 arası) (1964) (Previn). Selma’yı otele yerleştirip yardım aramaya çıkar. Ama yüzüne bakan yok. ‘Zorba’daki (1964) ‘Clever People And Grocers’ (Mikis Theodorakis). Herkes ‘viran olası hanede evladı ayal var’ havasında. Birkaç sahne önce “Öl dediğin yerde ölürüm alimallah” diyen Nalbant Nazmi şimdi ‘çark etmiş’. “Seni böyle yalnız komazdım elin ırz düşmanlarına karşı ama bu dört öksüzü kime bırakırsın sen olsan” diyor. (Ama o sahnede üç çocuk var). “Maggie’s Murder” (1964) (Previn). ‘Istıranca’daki sürek avı ve kahramanlıkların anlatıldığı’ Avcılar Kulübü üyeleri bile tırsmış. Bu işe karışmazlarmış. Üstelik ‘işleri varmış ve Bağlar’a gitmeleri gerekiyormuş’. Bunu söyleyen Mustafa-Yaşar Şener’i, bir sahne sonra, randevuevindeki 3 numaralı odadan çıkarken görüyoruz. Yardım etmek isteyen iki kişi var sadece. Sarhoş Hakkı ve Bafra almak için gidip “Gazete kalmamış mecmua aldım” diye geri gelecek kadar unutkan Şaban. ‘Gassing The Gangsters’ (1964) (Barry) (0.30-0.54 arası). Nihayet gelmişler. Bire karşı dört. Ömer de Onlara katılmış. Önce O ölür. Hollywood çevriminde ‘samanlıkta vuruşma’ sahnesi var. Çekimler bir atın ayakları arasından. ‘Eksik kalmasın’ diye bu kısım ‘Yılmayan Adam’da da tekrarlanmış. Kane, ata yan binerek aralarından geçiyordu. Kahramanımız aynı şeyi ‘34 DC 504’ plakalı arabayla yapar. ‘Dawn Raid On Fort Knox’ (1964) (Barry). Kör’ün havuzda vurulması bu melodi ile. Selma yardıma gelmiş. Sivri’yi vurur. Şerif Will Kane sol kolundan yaralı. Elbette Osman da aynı yerden vurulur. Mustafa’nın ölümü 5 kurşunla. Frank Miller’e iki tane yetmişti. “Artık gidebiliriz sevgilim.” ‘End Title’ (1964) (Previn) Sami dâhil herkes “Sizi bir yere göndermeyiz” diye yaltaklanırken Willys Jip aralarından süzülüp gidiyor. ‘Hidden Jewelry’ (1966) (Previn). Aynı erkeği seven iki kadın. Selma; “Babamı ben daha 10 yaşındayken öldürdüler. Kan davası denilen bir şey işittiniz mi hiç. 17 yaşındaydım abimi (kahvede ‘kardeşi’ denmişti) vurdular. Tüfekten de erkekçe budalalıklardan da nefret ederim ben. Kaderimin benimle alay etmesine mani olun lütfen. Siz erkekleri daha iyi tanırsınız. Onlara tesir etmenin yollarını benden daha iyi bilirsiniz (bunları randevuevinde çalışan bir kadına söylüyor). O’nu çok seviyorum. Siz de bir zamanlar O’nu çok sevmişsiniz...” Benli; “Neden bu sözleri O’na söylemediniz?” Selma; “Söyledim.” Benli; “Ben ne yapabilirim? Hiç vakit de kalmadı.” Selma; “Biliyorum ama ben ne yapabilirim?” Benli; “Kalıp O’na yardım edin. Ben olsam öyle yapardım.” (Yazan: Murat Çelenligil)

Yılmayan Adam Resimleri ve Videoları
Yılmayan Adam

Kadro: Ayhan Işık , Sibel Göksel , Ayfer Feray , Erol Taş , Turgut Özatay , Senih Orkan , Hüseyin Zan , Sami Hazinses , Ahmet Turgutlu , Mümtaz Ener , İsmail Varol , Selahattin İçsel , Talia Saltı , Bilal İnci , Sabahat Işık , Giray Alpan , Orhan Çoban , Erdoğan Seren , İhsan Bayraktar , Enver Dönmez , Lütfü Engin , Yaşar Şener , Ali Seyhan , Süheyl Eğriboz , Hakkı Kıvanç , Turgut Baydar , Gülgün Erdem , Selahi İçsel , Hayri Esen , Nedret Güvenç , Vala Önengüt , Agah Hün , Rıza Tüzün , Zafer Önen , Devrim Parscan , Erdoğan Esenboğa , Süha Doğan , Hakkı Haktan
Yönetmen: İlhan Engin
Senaryo: İlhan Engin
Yapımcı: Turgut Demirağ
Müzik:
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Tür: Aksiyon, Macera
Ülke: Türkiye
Vizyona Giriş Tarihi:
Yılmayan Adam

0 yorum:

Yorum Gönder

 
En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle: Yılmayan Adam sinema film izle film filmler filmi sinema filmleri
Copyright 2009 En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle. İçerik ve metaryeller alıntıdır.
SinemaDB.Blogspot.com sinema filmleri.
Film arşivi by Sinema DB
Yılmayan Adam En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle Yılmayan Adam En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle Yılmayan Adam En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle Yılmayan Adam En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle Yılmayan Adam En yeni sinema filmleri, film arşivi, filmler izle Puan: 10
Yılmayan Adam Yılmayan Adam
10/10 paun üzerinden 2000 kişi. Görüntülenme: 1500.
yardım yardım sayfası