Jenerikte, Nana Mouskouri’nin ‘Vole Vole Farandole’ (1969) (Raskin / Jourdan) şarkısını Nesrin Sipahi, Ümit Yaşar Oğuzcan’ın Türkçe sözleriyle söylüyor ‘Gel Şarkı Söyle’ (1970) ; “Mademki geldin bu dünyaya bir kere // Sev her anı bugün yarın deme.” Gazino sahibi Fatma’yı işe almakta duraksayınca Zeynep’in söyledikleri ; “Fatma alınmazsa ben de çalışmam. Birbirimizden başka kimsemiz yok. Para uğruna arkadaşımı yüzüstü bırakamam.” Sonradan, Zeynep bir kazada gözlerini kaybedince, bu kez arkadaşı ona sahip çıkıyor. Zeynep ve Fatma.. Konservatuvarı bitirmiş iki genç kız. İş arıyorlar. Onları, hep özlemini duyduğumuz çıkarsız bir ilişki içinde göreceğiz. ‘Şanzelize’deki çalışmalarında çok başarılı olurlar. Zeynep'in güçlü sesi, Fatma'nın gitarı ve her ikisinin güzelliği salonu dolduranları çok mutlu etmektedir. Harun.. En iyi arkadaşı Mehmet'in söyledikleri "Tanınmış işadamlarındansın, plak şirketimizin büyük hissedarısın, idare heyeti başkanısın, sayılı bir bestekârsın." Ama, aslında çok yalnız. Yine Mehmet'in 'kötek düşkünleri' dediği şımarık kişilere [‘Zehirli Hayat’taki (1967) Hayri Beyin evinde] çılgın partiler vererek avunuyor. "Belki de, bu hayata sarılışım yalnızlıktan kaçmak için. Hep daha hızlı, daha hızlı, daha hızlı yaşamak istiyorum." Hiç gerek yokken 'kimin daha hızlı otomobil kullandığı' konusunda bir yarışçıyla inatlaşması (Kilyos'a ilk varan 10 bin lira alacak) Zeynep'i de etkileyecek. Genç kız, Belgrat Ormanı, Topuz Bendi yakınındaki çocuk bahçesinde Fatma'yla söyleşmektedir. Yoldaki bir çocuğu, hızla gelen Harun'un arabasından kurtarmak isterken kendisi yaralanır. Doktor "Ucuz atlatmışsınız. Sadece bir şok geçirdiniz" dese de genç kızın görüşünün bulanıklaşmasından ilerde bir sorun olacağını hissederiz. Harun'un özür dileme isteğini Fatma aracılığı ile "Başkalarının hayatını hiçe sayan, mesuliyetsiz birini görmek istemem. Özürden önce insanlara kıymet vermesini öğrensin" diyerek geri çevirir. Her şey az çok yolunda giderken, bir gece ‘Sevmek Bir Yalanmış’ (1970) (Bülent Pozam / Norayr Demirci) şarkısının sonunda gözleri tamamen kapanır. (“O gülen gözler, verdiğin sözler // Hani nerede o yeminler.”) Çalışmayı bırakmak zorunda kalır. Ameliyat için 50 bin lira gerekli. "Bunca parayı nereden bulabilirim ki? Hayatımca kör kalmak demektir bu." Uzun aylar boyunca en büyük yardımcısı Fatma'dır. "Yuttuğum her lokmada senin yorgunluğunu, alın terini hissediyorum. Benim de bir iş yapmam, bir işe yaramam lazım." Beklediği fırsat bir gün karşısına çıkar. Fatma'nın çalıştığı gazinoya bir 'baş okuyucu' lazımmış. "Bu ses neden sen olmayasın." Gazino sahibi ; "Görmüyorsun ama sesin kadar gözlerin de şahane. Bu andan itibaren görmediğini unutacaksın. Aldım seni işe. Alt tarafı sahneyi ezberleyeceksin." ‘Bebek’ (1968) (Fecri Ebcioğlu) şarkısını söylediği ilk gece çok başarılı olur ; “Seni bebek, sevmek demek yaşarken ölmek demek.” Zaman.. Birçok derdin ilacı zaman. İki arkadaş (özellikle Zeynep) çok beğenilir. Kazadan iki yıl sonra. ‘Artık Sevmeyeceğim'i (1968) (Suat Sayın) neredeyse nefessiz kalarak dinlediğimiz gece, seyirciler arasındaki Harun ve Mehmet, Zeynep’ten o denli etkilenirler ki (filmdeki adını öğrenemediğimiz) Aynur Aydan (Alev Koral’ın sesi ile) şunları söylüyor ; “Masanızda başka kadın olduğunu unutuyorsunuz beyler.” Harun, ‘Manha De Carnaval’ (1959) (Luiz Bonfa / Antonio Maria) melodisini dinlediğimiz sahnede düşüncelere dalmıştır ; "Tam aradığım ses. Bir yerden de görmüşlüğüm var ama nereden.. Buldum nereden tanıdığımı. Arabamla çarptığım kız." Üstelik genç kızın o kaza nedeniyle kör olduğunu anlayınca sarsılır. Elbirliği ile genç kıza yardım ederler. 60'lı, 70'li yılların filmlerindeki dayanışma. Delikanlı kendisini, gözleri görmeyen piyanist besteci Kemal olarak tanıtır. ‘Sonbahar Rüzgârları’ (1969) (Y. Gürses) ile nehir kıyısında ; ‘Bateau Mouche’ (1963) (Mancini) ile şampanya içerlerken ; ‘The Pajama Game’ müzikali için yapılan “Hernando’s Hideaway” (1957) (Ross / Adler) ile yaptıkları dans boyunca mutluluklarını izliyoruz. Delikanlı, sağaltım için gerekli parayı bir ses yarışması düzenleterek vermek ister. Zeynep, onun bestesi ile birinci olur. Başarılı bir ameliyattan sonra ilk olarak Kemal'i değil ama "Dünyalarımız ayrıldı. (Genç kız sonradan 'aramıza ışık girdi' diyecektir) Yanında gölgen olarak yaşayamazdım" yazılı mektubunu görür. Üzüntülü günlerde ona yine Fatma yardımcı olur. "En iyisi kendini mesleğine vermen.” Harun (kazayı yapan şoför ve bestekâr Kemal’den sonra) üçüncü bir kişilik, plak şirketinin sahibi olarak karşısına çıkıyor. Sesinin tanıdık gelmesinden, Zeynep kendini ona yakın hisseder. Harun ; "Karanlık günlerinin fakir bestekârını bu kadar çabuk unutmamalıydı." Mehmet ; "Çok şey gördüm ama senin gibi kendini kendinden kıskanana ilk defa rastlıyorum." Altın plak konseri için trenle Ankara’ya giderler. [Genç kız, yolculuk boyunca Hans-Ulrich Horster’in ‘Dinmeyen Hasret’ romanını (1968) okuyordu.] Harun'un onu sınamak için yaptığı evlilik önerisine, herkesi rahatlatan bir yanıt verir "Seninle evlenemem. Ben bir başkasına aitim. Bir başkasını seviyorum.. Onu bulamasam bile ömrümce bekleyeceğim." Sonunda, Kemal ve Harun'un aynı kişi olduğunu anlar. Onların ve Fatma'yla Mehmet'in mutluluklarını görmek çok güzel. Yarışma kazandıran şarkı. ‘Kalbi Kırık Serseri’ (1970) (N. Demirci / F. Ebcioğlu) ; "Ne gündüzüm gecem var // Koca dünya bana dar //..// Kalbim aşkının esiri // Oldum avare sevgili." (Yazan: Murat Çelenligil)
Hayatım Sana Feda Resimleri ve Videoları
Hayatım Sana Feda
Kadro: Cüneyt Arkın , Türkan Şoray , Münir Özkul , Gülgün Erdem , Hüseyin Kutman , Aynur Aydan , Hüseyin Zan , Zeki Sezer , Semih Sezerli , Kayhan Yıldızoğlu , Muammer Gözalan , Nezihe Güler , Necip Tekçe , Mustafa Dağhan , Muzaffer Yenen , Şule Erhal , Hüseyin Salıcı , Adalet Cimcoz , Hayri Esen , Tijen Par , Alev Koral , Timuçin Caymaz , Erdoğan Esenboğa , Doğan Bavli , Alev Koral
Yönetmen: Muzaffer Arslan
Senaryo: Muzaffer Arslan, Bülent Oran
Yapımcı: Muzaffer Arslan
Müzik: Süheyl Denizci, Norayr Demirci
Görüntü Yönetmeni: Necati İlktaç
Tür: Dram, Duygusal, Müzikal
Ülke: Türkiye
Vizyona Giriş Tarihi:
0 yorum:
Yorum Gönder